Mdr 1,13–15; 2,23–24; 2 Kor 8,7.9.13–15; Mr 5,21–43
»Bog ni naredil smrti, on se ne veseli propada živega. Vse je namreč ustvaril za bivanje«.
Te besede so ključ, da razumemo, zakaj smrt v nas prebuja toliko odpora. Je tuja naši naravi, zato nas je strah in se z vsemi močmi borimo proti njej. To naše neukrotljivo zavračanje smrti je najbolj dokaz, da nismo ustvarjeni zanjo in da ne bo imela zadnje besede.
V evangeljskem odlomku smo priča dvema ozdravitvama: obujenje Jairove hčerke, ki je ena najbolj ganljivih evangeljskih pripovedi in žene, ki je krvavela. Žena se je skrivoma približala Jezusu, da bi se dotaknila njegove obleke, in je hipoma ozdravela. Medtem ko Jezus govori z njo, pridejo Jairovi domači in mu povedo: »Tvoja hči je umrla. Kaj še nadleguješ učitelja?« Jezus, ki je vse slišal, je rekel predstojniku shodnice: »Ne boj se, samó veruj!« To je skoraj kakor odpev v Jezusovih ustih. Tudi ženi, ki je pravkar ozdravela od krvavenja, je rekel: »Hči, tvoja vera te je rešila. Pojdi v miru in bodi ozdravljena svoje nadloge!«
Izjemne stvari, ki presegajo človeka, so v evangeljskem odlomku opisane z izjemno preprostimi vsakdanjimi besedami, tako da bolj spregovorijo dejanja ko pa same besede. Povabilo, naj dajo deklici takoj jesti, doda Jezusovemu dejanju ton ganljive človeškosti. V teologiji pravimo, da so »zakramenti za ljudi«; enako moramo reči za Jezusove čudeže: ti so za ljudi, ne zanj, da bi dokazoval svojo moč. To je tudi danes eno izmed prvih meril za razločevanje, kdaj gre za resnične čudeže, ki prihajajo od Boga, in kdaj za magijo ali za ekshibicionizem. Pater Pij ni nikoli delal čudežev zase ali pa zato, da bi dokazal, da je svetnik; delal ali bolje izprosil jih je od Boga samo zato, da je lajšal trpljenje ljudi.
Ko Jezus priporoča ljudem, naj se v veri obrnejo nanj, ne misli le na vero v moč, da lahko stori čudež, za katerega prosijo, ampak na vero vanj. Vera – pa naj se pričakovani čudež zgodi ali ne – da ne bomo nikoli razočarani nad bistvenim. Evangelij natančno razlikuje dve vrsti vere: verjeti nekaj in verovati »v« nekoga. Ko gre za Boga, je druga veliko pomembnejša od prve.
Spoštovani obiskovalci spletnih strani naše župnije: