PINAKOTEKA
Galerijska postavitev obsega reprezentativni del širšega fonda likovnih umetnin, ki jih hrani ljubljanski frančiškanski samostan. Kronološko se lok predstavljenih umetnin razpenja od 16. do 20. stoletja, poseben poudarek pa je na baročnem obdobju, ko je nastalo največ slik, ki so danes v lasti samostana.
Zbirka se začenja z dvema ikonama. Prva, mnogo pomembnejša in starejša, je Mati tolažbe in sv. Janez Krstnik, ki verjetno spada v kretsko šolo 16. stoletja, druga pa je baročna kopija brnske črne Madone z umetelnim rezljanim in pozlačenim okvirjem.
Sledita dve baročni platni tuje provenience, Poklon pastirjev še neznanega beneškega mojstra bassanove tradicije in Žalostna Mati Božja neznanega, verjetno južnoitalijanskega oz. španskega slikarja.
Postavitev nato predstavi dve osrednji osebnosti domačega, kranjskega baroka. Valentin Metzinger, ki je bil vse do smrti tesno povezan s frančiškani – celo v svoji oporoki si je namreč zaželel pokopa v preprost grob križnega hodnika ob nekdanji frančiškanski cerkvi na današnjem Vodnikovem trgu –, nastopa s tremi pomembnimi platni. Sledi manjše delo, Sv. Bonaventura, izpod čopiča Antona Cebeja. Na tem mestu se tako srečamo s polovico t. i. velike četverice kranjskega baročnega slikarstva (ki jo dopolnjujeta Fortunat Bergant in Franc Jelovšek).
Dobo t. i. izzvenevanja baroka ob koncu 18. stoletja učinkovito ponazarjata dva poznobaročna slikarja: slovenski slikar Leopold Layer, avtor ene najznamenitejših slovenskih slik, brezjanske milostne podobe Marije Pomagaj, in bavarski slikar Janez Andrej Herrlein, ki je na Kranjsko prinesel svojski slikarski stil.
Vsebinski prehod v slovenskem slikarstvu ob koncu 19. in začetku 20. stoletja nazorno prikazujeta deli bratov Šubic: najprej stvaritev Janeza Šubica, Sv. Anton Padovanski, ki v zgodnji nebeški sferi še ohranja poteze baročnega pietizma 2. polovice 19. stoletja, in zatem mojstrovina Jurija Šubica, Marijino obiskanje, ki velja za eno najpomembnejših slik slovenskega slikarstva, saj že na široko odpira vrata realizmu zgodnjega 20. stoletja in s tem tudi impresionizmu in ekspresionizmu. Zbirko dopolnjujeta dve deli, ki že vključujeta ta impresionistični zanos: intrigantno majhno platno Riharda Jakopiča, Krst v Jordanu, ki je nastalo okrog leta 1900, in pa Sternenova skica za stropne freske glavne ladje ljubljanske frančiškanske cerkve.
Slikar 18. stol., Žalostna Mati Božja
Valentin Metzinger (1699–1759), Pietà
Rihard Jakopič (1869–1943), Krst v Jordanu
CENIK
POSAMEZNIKI
Odrasli – 6 €
Upokojenci, mladi (do 25. leta), skupine (več kot 5 oseb) – 4,5 €
SKUPINE
Vodenje manjše skupine (do 25 oseb) – 4,5 € po osebi + 30 €
Večje skupine (do 50 oseb) z vodenjem v slovenščini – 4 € po osebi
Večje skupine (do 50 oseb) z vodenjem v tujem jeziku – 4,5 € po osebi
Šolske skupine z vodenjem – 3 € po osebi
PROST VSTOP
Predšolski otroci, invalidi, novinarji, vodniki.
Kulturni praznik (8. 2. in 3. 12.), praznik Marijinega oznanjenja in sv. Frančiška (25. 3. in 4. 10.), Poletna muzejska noč (3. sobota v juniju).